Online geld verdienen met het openen van een webshop werd in de afgelopen jaren steeds populairder. Er zijn verschillende platforms die het opzetten van een eigen webwinkel heel eenvoudig maken; ervaring met het bouwen van websites is niet langer vereist.

Nadat je voldoende voorraad hebt ingekocht en de processen rondom de levering hiervan aan klanten ingericht zijn, is het zaak om je webwinkel te promoten. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes bestellen, om deze tijdens een beurs in de regio uit te delen aan andere bezoekers.

Of kies voor het laten drukken van flyers, die je huis-aan-huis verspreidt in de buurt. Er is meer mogelijk, dit artikel zet de opties op een rijtje.

Promoot je webshop deze zomer op het strand of aan een meer

Op warme zomerdagen trekken Nederlanders massaal naar het strand of bijvoorbeeld een meer in de regio. Men vindt er verkoeling, er is plek om te ontspannen met vrienden of kennissen, enzovoorts. Maak gebruik van deze ontspannen sfeer, door juist hier promotie te maken voor je webshop.

Een goede optie is het laten bedrukken van een beachvlag, welke je op het strand of aan het meer in de grond steekt. Zorg dat je vooraf toestemming hebt gevraagd voor het plaatsen van zo’n beachvlag.

Slimme manieren om je nieuwe webshop te promoten

Door er direct meerdere te laten bedrukken, val je sneller op bij badgasten. De beachvlaggen kun je ook op andere momenten gebruiken, bijvoorbeeld bij de sponsoring van een groot sportevenement in de regio.

Banners en spandoeken langs het veld

Bij de sponsoring van sportevenementen zou je ook kunnen kiezen voor een aantal banners of bijvoorbeeld spandoeken langs de kant van het veld. Dat laatste is ook op structurele wijze interessant.

Het laat je lokale betrokkenheid zien, wanneer je een sportvereniging sponsort. Zeker na de pandemie kiezen consumenten steeds vaker heel bewust voor lokale aanbieders. Maak er gebruik van als je onlangs een webshop gestart bent.

Focus je niet uitsluitend op online marketing

Wanneer je online geld wilt verdienen, is het verleidelijk om de focus al snel op online marketing te leggen. Immers, klanten nemen uitsluitend op digitale wijze producten of diensten bij je af. Het is onverstandig! Kies voor een mix van online- en offline marketing om het vertrouwen van consumenten te winnen.

Gemiddeld genomen heeft een consument zeven verschillende momenten van contact nodig, voordat een webshop volledig vertrouwd wordt. Dat aantal contactmomenten zal je sneller bereiken, wanneer je kiest voor zowel online- als offline marketing.