Wat is het vermogen van Gio?
Je kunt geld verdienen als acteur, als zanger of als presentator. Sommige mensen verdienen geld door zichzelf te blijven, zonder filter en iedere dag opnieuw. Het vermogen van Gio komt uit jarenlang dagelijks vloggen en dat blijkt een lucratieve business te zijn. De weg van gamer naar influencer is lang maar het levert wel een mooi bedrag op. Wat is het vermogen van Gio?
Wie is Gio?
Op 24 september 1998 werd Giovanni Latooy geboren in Rotterdam. Maar zijn ‘wedergeboorte’ kwam in 2012 toen hij voor het eerst ging publiceren op YouTube. Het begon met zijn gaming kanaal GamePlayWorldXL wat later Gio werd. In 2018 brak hij de grens van 1 miljoen abonnees.
Jade Anna van Vliet is / was / is weer de vriendin van Gio. Deze relatie kreeg kritiek te verduren omdat hij een twintiger was en zij nog geen 18 jaar. Aan het leeftijdsverschil is niets veranderd, ze is nu wel ‘volwassen’ en zelf een succesvol YouTuber met bijna 260.000 abonnees. Haar vlog wordt ook goed bekeken.
Op de televisie heb je de Meilandjes, op YouTube kijken we naar De Latooys. Tenminste, dat was de bedoeling toen ook de ouders van Gio begonnen met vloggen. Ondertussen hebben ze 230.000+ abonnees weten te scoren, een flink aantal wat ongetwijfeld te maken heeft met het succes van hun zoon. Toch is de oudere generatie zeker niet zo populair als de kinderen want tegenwoordig halen ze slechts enkele duizenden views per video. Voor een deel heeft dit zeker te maken met het feit dat ze minder frequent nieuwe video’s publiceren, we vermoeden dat het vermogen van Gio hoger ligt dan de rest van het huishouden bij elkaar opgeteld.
Gio is samen met zus Melanie een tweeling. Delen ze het talent voor vloggen? Ook hier zien we hetzelfde resultaat als bij De Latooys. Met momenteel ruim 336.000 abonnees scoort Melanie zeker niet slecht maar met enkele tienduizenden views per video blijkt dat ook zij bij lange na niet kan tippen aan het succes van haar broer. Als influencer doet ze het overigens niet verkeerd, zo liet ze trots haar nieuwe keuken zien op de pagina van de leverancier waar ze waarschijnlijk geen cent voor betaald heeft.
Waar heeft Gio mee verdiend?
“Elke dag een nieuwe vlog om 17.30” Dat is het eerste wat je ziet als je op het YouTube kanaal van Gio komt. Dat is misschien wel de voornaamste reden dat hij scoort en blijft scoren; consistentie. Net als bij collega YouTubers als Kwebbelkop behoudt ook hij alleen zijn view count zolang hij blijft uploaden. Een verschil met Kwebbelkop is dat Giovanni zijn gaming video’s grotendeels heeft achtergelaten met daarvoor in de plaats een vlog over zijn leven.
Zijn filmcarrière heeft tot nu toe minder succes opgeleverd. Project Gio is een film uit 2019 en was bedoeld om zijn carrière van het internet naar het grote scherm te brengen. De recensies waren overwegend negatief en ook de score van het publiek op IMDB is niets om over naar huis te schrijven. Toch heeft Gio goed verdient met deze film gezien het aantal locaties / sponsors die in de film te zien zijn. Want daar komt het grote geld vandaan.
Als we een willekeurig filmpje nemen in zijn vlog dan zien we enkele producten die terloops even gemeld worden. Eerst wat parfum spuiten met een kortingscode in de beschrijving om vervolgens even bij de autowasserij te stoppen waarvan we uiteraard goed de naam op de gevel zien. Commercials in het filmpje leveren niet zoveel op, sponsoring tikt beter aan. Gio verdient meer aan sponsorships dan met YouTube advertentie inkomsten, dat mag duidelijk zijn.
Hoeveel verdient Gio per maand?
Gio zal enkele tienduizenden euro’s per maand verdienen. Dit is een schatting op basis van zijn social media views en sponsordeals. Na eerst een appartement in Amsterdam te kopen verhuisde hij later naar een luxe villa in Krimpen aan de Lek van 1,2 miljoen. Een mooie upgrade en een goede locatie voor zijn vlog met veel lichtinval en stijlvol interieur. Of deze woning te boek staat als woning of zakelijk pand is niet duidelijk, aangezien hij een vlogger is wordt zijn huis gebruikt als locatie voor zijn business.
Wat is het salaris van Gio?
We kunnen alleen maar raden naar het salaris van Gio. Uiteraard komt zijn kanaal in aanmerking voor monetization op YouTube. Als je meer dan een miljoen volgers hebt en goede kijkcijfers haalt dan kun je hier al een startsalaris uithalen. Maar het zijn deals zoals een eigen kledinglijn bij CoolCat (samen met Melanie) waar het echte geld in zit. Ook verkoopt hij zijn eigen merch via een webshop.
Is Gio miljonair?
Vergeleken met Enzo Knol, Kwebbelkop en Nikkietutorials is Giovanni zeker niet de rijkste Nederlandse YouTuber maar Gio is miljonair. Zijn huis heeft al meer dan een miljoen gekost en hij heeft naast een Porsche ook een Jeep en een Ferrari. In iedere video komen diverse sponsors voorbij dus het vermogen van Gio blijft toenemen. In 2023 ging hij met zijn vriendin naar Dubai, de hangplek voor veel beroemdheden als Ali B en Gordon.
Met drie luxe auto’s loopt de teller snel op natuurlijk. In een interview gaf hij zelf aan dat het belangrijk is om dit soort zaken niet voor lief te nemen. Als je het normaal vindt dat je een Ferrari in de garage hebt staan dan ben je misschien te ver verwijderd van je publiek. Daar moet Gio de balans in zien te vinden. Enerzijds vind een deel van zijn volgers het cool dat hij een luxe wagen en een villa heeft, anderzijds worden YouTubers die opscheppen over hun bezittingen niet gewaardeerd.
Wist je dit over Gio?
Ook op de televisie is Giovanni te zien. Zo deed hij mee aan The Big Escape en presenteerde hij het programma Marble Mania. Daarnaast had hij een rol in Zapp Detective: Het Geheime Genootschap.
De film Project Gio is losjes gebaseerd op een incident dat echt heeft plaatsgevonden waarbij een feest compleet uit de hand liep omdat de uitnodiging openbaar op social media stond. De co-producent van de film heet Tom de Mol, zover wij kunnen nagaan geen familie van Linda de Mol of John de Mol.
Moeder Louise Latooy maakt onderdeel uit van Die Vijf, een collectief van 5 avontuurlijke vrouwen. Ze omschrijft zichzelf als “promotion lady, mannequin, model, 3 jaar fulltime moeder van de tweeling @gio en @melanielatooy ,17 jaar commercieel assistent nu YouTuber/vlogger van het YouTube kanaal De Latooys”. Ze hebben samen een YouTube kanaal maar dat heeft minder dan 2000 abonnees.
Gio op social media
Met op dit moment 1,36 miljoen abonnees op YouTube mag je stellen dat Gio op social media goed scoort. Daarnaast kun je hem ook vinden op Instagram:
Instagram Gio: @gio
Youtube Gio: https://www.youtube.com/channel/UCzK9UevsDrNpuPON_H1EepA